2 Minuty
BioWare ukončí online služby hry Anthem v roce 2026
Společnost Electronic Arts (EA) oficiálně oznámila plánované ukončení online služeb akční hry Anthem, což představuje další zásadní krok v historii online her s trvalým připojením. Tento ambiciózní third-person shooter od BioWare bude zcela nehratelný poté, co EA vypne servery 12. ledna 2026. Anthem, která byla vydána v roce 2019, vyžaduje stálé připojení k internetu, a proto bude po vypnutí serverů veškerý obsah hry nenávratně ztracen.
Odstranění hry a změny v monetizaci
V rámci příprav na ukončení provozu již EA zrušila možnost nákupu prémiové herní měny, která byla klíčovou součástí monetizačního modelu Anthem. Hra bude navíc stažena z nabídky EA Play již 15. srpna 2024. Stávající majitelé hry, případně ti, kteří si Anthem pořídí před tímto datem, ji budou moci hrát až do definitivního vypnutí serverů. Tento postup odpovídá současným trendům v online herním průmyslu a opět otevírá debatu o digitálním uchovávání a vlastnictví herních titulů v moderní éře videoher.
Zpětný pohled: Přijetí, prvky a dopad titulu Anthem
Anthem při svém uvedení na trh zaujala pozici jednoho z prvních online PvE shooterů mimo tradiční žánr MMORPG. Přestože nabízela špičkovou grafiku, inovativní létání v exoskeletech Javelin a sdílený herní svět, nedokázala se prosadit proti konkurentům jako Destiny 2, Overwatch či Fortnite. Hra čelila kritice za opakující se mise a slabý příběh, což jí zabránilo dosáhnout očekávaného úspěchu, v který EA doufala.
Přesuny ve studiu a dopady na herní průmysl
EA uvádí, že ukončení podpořených služeb Anthem nevedlo přímo k propouštění, nicméně již dříve v roce 2024 došlo k propuštění několika vývojářů BioWare, včetně veteránů série Dragon Age. Změny ve studiu odrážejí širší strategický posun EA směrem k vývoji nového dílu série Mass Effect, což podtrhuje rychlé a dynamické změny v prioritách v oblasti vývoje videoher.
Poučení pro segment online her
Konec hry Anthem zdůrazňuje dočasný charakter online-only titulů a nutnost digitálního uchovávání her. Pro herní vývojáře i hráče vyvolává otázky týkající se životního cyklu live-service her, práv hráčů i odpovědnosti vydavatelů v rychle se měnícím světě digitální zábavy.
Zdroj: techradar

Komentáře