2 Minuty
YouTube zkouší nové funkce pro tvůrčí spolupráci
YouTube se rozhodlo výrazně podpořit partnerství mezi tvůrci obsahu tím, že testuje inovativní funkci spolupráce, inspirovanou populárními možnostmi „collab“ na Instagramu a TikToku. Podle oficiálního vyjádření zástupce Googlu na YouTube Help je tato funkce momentálně dostupná v uzavřeném beta testování omezenému okruhu tvůrců. Technologický gigant však naznačuje, že v následujících měsících plánuje tuto novinku nabídnout širší skupině uživatelů, což by mohlo zásadně ovlivnit způsob, jakým digitální tvůrci spolupracují a rozšiřují své publikum na této platformě.
Jak spolupráce na YouTube funguje
Lindsey Gamble, uznávaný poradce v oblasti influencer marketingu, zveřejnil na Threads snímek obrazovky, který ilustruje fungování této nové funkce. Z obrázku vyplývá, že při přiřazení spolupracovníků k videu se jejich jména zobrazí viditelně vedle hlavního autora přímo na stránce kanálu. Při prohlížení na mobilních zařízeních se jména dalších tvůrců v případě více přispěvatelů elegantně schovají pod označení „...a další“. Po klepnutí na tento ukazatel může uživatel zobrazit kompletní seznam spolupracovníků, přičemž u každého se nachází tlačítko Odebírat, které usnadňuje sdílení publika a vzájemnou podporu tvůrců.
Srovnání s funkcemi kolaborací na Instagramu a TikToku
Stejně jako podobné nástroje na Instagramu a TikToku, i zde zahájí spolupráci nahrávající tvůrce tím, že pozve dalšího autora, který musí pozvánku potvrdit. Tento proces schvalování předchází zbytečnému označování a zajišťuje, že spolupráce jsou skutečně dohodnuté. Přestože celkový rozsah práv a možnosti spolupracovníků na YouTube zatím nejsou detailně specifikovány, očekává se, že citlivá data a nástroje pro správu videí zůstanou výhradně v rukou původního nahrávajícího tvůrce.
Přínosy a možné způsoby využití
Tato změna umožní na YouTube posílit propojení mezi digitálními tvůrci, podpořit růst komunity a začínajícím talentům nabídnout větší zásah k novému publiku. Významný prospěch mohou pocítit především značky a influenceři pohybující se v oblasti technologií, protože jim novinka významně usnadní vzájemné objevování i propagaci obsahu.
Aktuálnost na trhu a vyhlídky do budoucna
Vzhledem k rostoucí popularitě kolaborativního obsahu napříč sociálními médii ukazuje tento experiment YouTube na jeho trvalou snahu o digitální inovace a podporu tvůrčí komunity. Jakmile budou shromážděny reakce prvních testerů, YouTube funkci dále vyladí a teprve poté zváží její zpřístupnění všem uživatelům. Pokud se „YouTube Collabs“ skutečně rozšíří na celé platformě, může výrazně proměnit vliv digitálních tvořitelů a nastavit nové trendy ve tvorbě sociálního video obsahu.
Zdroj: engadget

Komentáře