3 Minuty
Online podpora Need for Speed Rivals končí: Co potřebujete vědět
Společnost Electronic Arts oficiálně oznámila, že v blízké době ukončí online podporu populární závodní hry Need for Speed Rivals. Podle aktuálních informací z portálů Wccftech a Delisted Games budou online servery pro Need for Speed Rivals vypnuty dne 7. října 2025 (15. Mehr 1404 v perském kalendáři). Zpráva se rozšířila poté, co pozorný hráč zaznamenal zařazení této hry na oficiální seznam titulů EA s plánovaným ukončením online služeb.
Ohlédnutí za Need for Speed Rivals
Need for Speed Rivals byla poprvé vydána 15. listopadu 2013 studii Ghost Games a Criterion Games pro PlayStation 3, Xbox 360 a PC. V říjnu 2014 se vysokorychlostní závodní zážitek rozšířil také na PlayStation 4 a Xbox One, čímž si hra upevnila pozici mezi oblíbenými arkádovými závodními tituly. Plánované vypnutí serverů se dotkne verzí pro PlayStation 4 a Xbox One, stejně jako hráčů využívajících zpětnou kompatibilitu na PlayStation 5 a Xbox Series X|S.
Co se změní pro hráče?
Po říjnu 2025 již hráči nebudou mít přístup k žádným online funkcím Need for Speed Rivals. To zahrnuje online multiplayer, žebříčky a různé komunitní události, které byly klíčovou součástí popularity této závodní hry. Naštěstí Rivals podporuje rozsáhlý offline režim, díky kterému si fanoušci mohou i nadále užívat singleplayerový obsah i po vypnutí serverů. To je v ostrém kontrastu s některými dalšími Live Service tituly od EA, jako je například Anthem, jenž bude po ukončení serverů kompletně nehratelný (shut down se očekává začátkem roku 2026).

Širší dopad: Digitální vlastnictví a fanouškovské kampaně
Rozhodnutí ukončit online funkce u starších titulů, jako je Need for Speed Rivals, rozdmýchává širší debatu v herní komunitě. Kampaň Stop Killing Games, která nasbírala již přes milion podpisů, vyzývá zákonodárce, aby přijali opatření proti jednostrannému odebírání zakoupených her. Zastánci argumentují, že hráči by měli mít trvalý přístup k hrám, za které zaplatili, bez ohledu na podporu vydavatele.
Na druhé straně vydavatelé poukazují na rostoucí náklady na údržbu online infrastruktury u stárnoucích titulů. Do diskuse se zapojili i významné osobnosti herního průmyslu, například tvůrce Minecraftu Markus Persson, který ironicky poznamenal: „Pokud koupě hry neznamená vlastnictví, pak její pirátění není krádež.“ Tento spor znovu otevírá otázky o digitálních právech, uchování her a budoucnosti online hraní.
Trvalý význam Need for Speed Rivals
Přestože se blíží konec online funkcí, Need for Speed Rivals zůstává důležitým titulem v oblasti závodních her. Inovativní systém AllDrive, který stíral hranice mezi singleplayerem a multiplayerem, nastavil nové standardy pro sociální interakce v arkádových závodních hrách. Hráči, kteří si hru užívají offline, se stále mohou těšit na napínavé souboje s AI protivníky i na akční policejní honičky, které jsou synonymem série Need for Speed.
Tento vývoj připomíná, jak pomíjivé jsou online funkce u moderních her, a zároveň zdůrazňuje význam propracovaných offline režimů a jasných práv k digitálnímu vlastnictví pro hráče po celém světě.
Zdroj: smarti

Komentáře