2 Minuty
Ve světě videoher došlo k překvapivému obratu – Ubisoft údajně zrušil vývoj mimořádně ambiciózního AAAA herního projektu. Tato dosud neoznámená hra vznikala ve finském studiu Ubisoft RedLynx, které je nejvíce známé díky sérii Trials. Podle renomovaného dataminera bogorad222 a portálu VGTimes projekt nikdy nebyl oficiálně představen veřejnosti a byl tiše ukončen ještě před tím, než se dostal k hráčům.
První informace o zrušeném AAAA projektu se objevily na LinkedIn profilu Westa Clendinga, art directora z Ubisoft RedLynx. Jeho profil napovídal, že práce na „next-gen“ hře probíhaly až do roku 2023, kdy byl projekt z neupřesněných důvodů zastaven. Tato situace dokládá vysokou míru nejistoty i rizika spojeného s vývojem rozsáhlých a nákladných titulů v současném herním průmyslu.
Termín „AAAA hra“ zavedl právě Ubisoft, aby označil projekty, které výrazně převyšují produkční hodnoty a rozpočty běžných AAA her. Společnost tím vyvolala značný mediální ohlas, avšak například titul Skull and Bones – první oficiálně vydaná AAAA hra od Ubisoftu – se po letech nákladného vývoje setkala převážně s negativními recenzemi hráčů. Nyní zrušený projekt RedLynx ukazuje, že Skull and Bones nebyla jediná snaha Ubisoftu posunout hranice velkých herních produkcí. Některé zdroje dokonce uvádějí, že obdobný projekt vznikal také v indické pobočce Ubisoftu.
V posledních týdnech čelil Ubisoft kritice hráčů kvůli kontroverznímu ustanovení v uživatelských smlouvách, což přitáhlo pozornost k firemní strategii a rozhodovacím procesům. Firma sice později objasnila, že jde o běžnou praxi mezi velkými vydavateli, diskuse o transparentnosti a odpovědnosti ve videoherním průmyslu se tím však rozproudily nanovo. Zrušení tohoto AAAA projektu jen podtrhuje obrovské výzvy i finanční rizika, která jsou spojena s vývojem her, jež mají ambici určovat trendy a posouvat laťku průmyslu.
Experimentování Ubisoftu s označením AAAA jej odlišuje od ostatních publisherů, nicméně tento krok je jasným důkazem, jaká rizika přináší vývoj projektů nejvyšší třídy. Schopnost firmy ukončit drahou hru ještě před vydáním naznačuje orientaci na kvalitu, ale rovněž zvýrazňuje tvrdou konkurenci a nejistotu v oblasti špičkového herního vývoje.
S rostoucí poptávkou po inovativních a velkolepých hrách budou odborníci sledovat, jak Ubisoft a další přední studia přizpůsobí své strategie, jak vyváží kreativní ambice s reálnými podmínkami trhu a zda dokážou využít digitální inovace k udržení svého postavení mezi lídry světového herního průmyslu.
Zdroj: smarti

Komentáře