Hollywoodbets čelí kritice za nevhodnou digitální reklamu cílenou na mladistvé | Mobin.cz- Știri Auto din România | Mașini, Lansări, Teste și Noutăți
Hollywoodbets čelí kritice za nevhodnou digitální reklamu cílenou na mladistvé

Hollywoodbets čelí kritice za nevhodnou digitální reklamu cílenou na mladistvé

2025-07-23
0 Komentáře Tereza Malá

3 Minuty

Hollywoodbets pod drobnohledem kvůli nevhodné reklamě pro mladistvé

Hollywoodbets, významná společnost v oblasti digitálního sportovního sázení, čelí zvýšené pozornosti britského úřadu pro regulaci reklamy (ASA) kvůli reklamě nevhodné pro mladistvé na populárním webu s e-sportovými statistikami. Tato událost poukazuje na dlouhodobé problémy při regulaci online reklamy na hazard a její dopad na nezletilé publikum, zejména v technologicky orientovaném prostředí.

Incident: e-sporty a vystavení riziku mládeže

Dne 10. dubna 2025 narazil uživatel mladší 18 let na reklamní banner Hollywoodbets při prohlížení stránky www.the-VFL.com, která se zaměřuje na statistiky Virtual Football League a EA SPORTS FC. Reklama, zobrazující různé sportovní motivy a lákavou nabídku „AŽ £30 ZPĚT JAKO VOLNÉ SÁZKY + 20 VOLNÝCH SPINŮ“, napodobovala styl používaný pro získání nových sázkařů. Výrazné logo Hollywoodbets a výzva „REGISTRACE ZDE“ měly zaujmout potenciální klienty.

Podle ASA byla inzerce zobrazena registrovanému nezletilému uživateli, což znamenalo porušení pravidel a vyvolalo vážné obavy ohledně algoritmů digitální reklamy a bezpečnosti platforem určených mladším uživatelům. Tento případ poukazuje na křehkou rovnováhu mezi moderními marketingovými nástroji a odpovědným přístupem k online propagaci, především v dynamickém sektoru e-sportů a online sázení.

Rozhodnutí ASA a legislativní rámec

Po důkladném prošetření ASA stížnost uznala jako oprávněnou a zdůraznila, že hazardní reklama by nikdy neměla být cílená na osoby pod 18 let, a to jak obsahem, tak kontextem. Regulátor potvrdil, že šlo o porušení pravidel CAP Code (verze 12), konkrétně bodů 16.1, 16.3 a 16.3.13 týkajících se reklamy na hazardní hry.

Komise pro reklamní praxi (CAP) ve spolupráci s ASA opět potvrdila svůj závazek chránit spotřebitele v digitálním prostředí, což je stále důležitější s rostoucím zájmem o online hry, e-sporty a statistické platformy. Hollywoodbets byl oficiálně kontaktován a výsledky šetření byly zveřejněny s cílem zvýšit povědomí veřejnosti a nastavit vyšší standardy odpovědnosti za online propagaci hazardu.

Reakce a dopady na odvětví

Zástupci portálu The-VFL.com zdůraznili, že sami jednotlivé reklamy na svých stránkách nevybírají. Po zjištění pochybení okamžitě spolupracovali se svými reklamními partnery a odstranili nevhodný obsah. Tento incident odhaluje složitost systémů programatické reklamy a poukazuje na potřebu efektivních ověřovacích nástrojů věku a přísnějších pravidel pro zobrazování reklam.

V konkurenčním prostředí online sportovního sázení musí platformy spojit poutavé nabídky s etickými zásadami a dodržovat legislativní požadavky. Jak popularita e-sportů a online hraní u mladších uživatelů stoupá, je zapotřebí účinných technologií cílení reklamy a respektování světových regulatorních pravidel. Kauza Hollywoodbets tak slouží jako varování pro digitální marketéry, vývojáře aplikací i regulátory, aby kladli důraz na bezpečí dětí a uchovávali důvěru v rychle se vyvíjející svět online reklamy.

Zdroj: readwrite

Ahoj! Jmenuji se Tereza a technologie mě fascinuje od prvního smartphonu. Každý den pro vás vybírám a překládám nejnovější tech novinky ze světa.

Komentáře

Zanechte komentář