3 Minuty
Krátké oznámení Ubisoftu rozvířilo dohady o seriálu Far Cry
Společnost Ubisoft zřejmě nechtěně zveřejnila tiskovou zprávu, která naznačila, že televize FX připravuje seriálovou adaptaci populární videoherní série Far Cry. Podle dostupných informací se zmíněné oznámení objevilo na oficiální stránce Ubisoftu, ovšem krátce nato bylo staženo. Pokusíte-li se dnes navštívit původní adresu, budete přesměrováni na hlavní zpravodajskou stránku firmy. I přes rychlé stáhnutí se ale zachycené snímky a přehledy tiskové zprávy rozšířily na Redditu a dalších sociálních sítích.
Co údajný únik obsahoval
Podle uniklé zprávy je projekt Far Cry koncipován jako dramatická antologie: každá série by nabídla samostatný příběh zasazený do unikátního světa s novou hereckou sestavou – obdobně jako to dělají jednotlivé díly videoherní série. Únik uvádí, že za námět budou zodpovědní Rob Mac (proslavený seriálem It’s Always Sunny in Philadelphia) a Noah Hawley (showrunner Farga a Legion). Hawley by měl působit také jako hlavní tvůrce a výkonný producent, zatímco Rob Mac by se spolu s ním zapojil do produkce jako výkonný producent.
Produkční partneři a strategie využití značky
Mezi zmiňovanými produkčními partnery je i Ubisoft Film & Television – oddělení, které stálo například za filmovou adaptací Assassin’s Creed a projektem Tom Clancy’s Splinter Cell. Pokud by spolupráce skutečně vznikla, šlo by o výrazný příklad širší transmediální strategie, kde se herní IP propojuje s platformami typu streaming a snaží se zasáhnout nové divácké skupiny.
Charakteristika, technologie a produkční postupy
Mezi klíčové rysy připravovaného seriálu by měly patřit epizodická struktura typická pro antologie, pokročilé vizuální efekty (VFX), důraz na výstavbu prostředí a výpravný styl, který věrně zachytí napjatou atmosféru izolace, známou z her. Z produkčního pohledu by se daly využívat herní podklady, koncepty prostředí či motion-capture záznamy pro efektivnější tvorbu a věrnost originální značce ve vizuálních efektech i virtuální produkci.
Srovnání, výhody a příklady využití
Ve srovnání s nedávnými adaptacemi jako The Last of Us či Fallout by antologický formát Far Cry v produkci FX mohl nabídnout mix temné komedie a dramatického thrilleru, což odpovídá Hawleyho předchozí tvorbě. Výhodou antologie je tvůrčí svoboda, flexibility ve výběru herců i možnost každou řadu ladit do jiného stylu a využívat různě moderní technologie. Příklady využití zahrnují streamingové služby hledající atraktivní značky, herní vydavatele zkoušející transmediální zpeněžení, nebo VFX studia rozšiřující služby virtuální produkce.
Aktuálnost tématu a poptávka po obsahu
Úspěch nedávných adaptací s vysokým profilem potvrzuje rostoucí zájem o seriálové příběhy inspirované videohrami. Pro technologické firmy, herní studia, streamovací služby i tvůrce vizuálních efektů by případný seriál Far Cry mohl být důležitým strategickým aktivem, přivádět nové předplatitele i otevřít prostor pro další produkty a marketingové příležitosti v rámci značky.
Co bude dál?
Televize FX zatím projekt nekomentovala. Podrobnosti a oficiální informace i jména členů hereckého obsazení proto veřejnost teprve očekává. Pokud by se spolupráce Ubisoftu s osvědčeným showrunnery skutečně potvrdila, šlo by o další významný důkaz toho, jak se interaktivní zábava a streamovací televize stále více propojují díky pokročilé produkční technologii a důrazu na značky s rozšířeným univerzem.
Zdroj: engadget

Komentáře