4 Minuty
KELLYS Bicycles, největší slovenský výrobce kol, přináší do České republiky systém MAXXPRO — podle firmy nejlehčí plně výkonný e‑bike systém na světě. Pro české uživatele i domácí prodejce to znamená rychlejší přístup k technologii, která kombinuje vysoký výkon s výrazným snížením hmotnosti. V době, kdy v Praze, Brně i menších městech roste zájem o elektrokola, má zavedení MAXXPRO pro český trh silný strategický význam.
Proč to zajímá české uživatele a firmy
V Česku rostou prodeje elektrokol napříč segmenty — od městských dojížděcích modelů po výkonná e‑MTB. Lehčí a energeticky hustší baterie, spolu s kompaktním motorem, znamenají lepší jízdní vlastnosti, delší dojezd a snazší manipulaci — aspekty, které českým jezdcům v městech i v terénu opravdu záleží. Pro dealery a servisní sítě jde o příležitost rozšířit nabídku o modely, které mohou konkurovat renomovaným značkám díky poměru výkon/hmotnost a evropské výrobě.
MAXXPRO: základní technologie
Motor a baterie
Systém kombinuje motor Panasonic GXM MAXXPRO (105 Nm, hmotnost 2,56 kg) a novou uhlíkovou baterii KELLYS K2 MAXXPRO v kapacitách 900, 820 a 725 Wh. Díky rekordní energetické hustotě 257 Wh/kg dosahuje celá jednotka hmotnosti jen 6,1 kg. To je zásadní rozdíl zejména u trailových a gravel modelů, kde každé kilo znamená nižší nároky na rám, lepší ovladatelnost a snazší přenášení kola.
Materiály a konstrukce
Baterie a motor jsou navrženy pro integraci do lehkých karbonových i hliníkových rámů. Nové rámové platformy jsou vyráběné v Evropě na robotizovaných linkách, díky čemuž výrobce uvádí, že jsou zhruba o 10 % lehčí než předchozí generace.

Nová kolekce RS 2026: nabídka pro český trh
KELLYS chystá kolekci RS 2026 na pěti platformách: THEOS RS (trail e‑MTB, 900 Wh, 140 mm zdvihu), THEOS RSE & RSX (e‑SUV), TYGON RS & TAYEN RS (lehké hardtaily), eCRISTY RS (hybridní městský model) a eSOOT (první e‑gravel s motorem MAHLE). Tyto modely jsou koncipovány tak, aby pokryly potřeby českých jezdců: od sportovních tras v Beskydách až po dojíždění ve městech jako Praha nebo Brno.
Výhody oproti konkurenci
Hlavní přínosy MAXXPRO pro českého uživatele jsou: nižší celková hmotnost kola, vyšší energetická hustota baterie, kompaktní a výkonný motor a evropská výroba, která usnadňuje logistiku a servis. Menší hmotnost se promítá i do nižších nároků na brzdění a delší životnosti komponentů. Pro firmy v oblasti půjčoven, bike parků nebo e‑mobility služeb v ČR to znamená možnost nabídnout moderní, lehké stroje se snazší údržbou a nižšími provozními náklady.
Případové použití v Česku a střední Evropě
Pro české dojíždějící a bike‑nadšence představují nové modely lepší zážitek z jízdy v kopcovitém terénu i městském provozu. Servisní sítě v Česku mohou těžit z blízkosti výrobního zázemí na Slovensku a ze standardizovaného evropského servisu komponentů. Tam, kde se vyskytují půjčovny a bike‑parky (např. v turistických regionech), rozhoduje nižší hmotnost i delší dojezd o spokojenosti zákazníků.

Regionální rozšíření: nejen Česko, ale i Balt
KELLYS má zkušenost s exportem do více než 35 zemí a zájem o MAXXPRO se očekává i v blízkých trzích. Firma cílí nejen na český trh, ale i na Lietuva a další státy Pobaltí — v komunikaci s partnery se zmiňuje potenciál na Lietuvos rinka a využití v městech jako Vilniuje a Kaune. To znamená širší servisní síť a lepší dostupnost náhradních dílů i pro české zákazníky.
Závěr: co to znamená pro české uživatele
MAXXPRO posouvá hranice lehkých výkonných e‑systémů a přináší do Česka technologii, která má reálný přínos pro jezdce i byznys. Nižší hmotnost, vyšší energetická hustota a evropská výroba zvyšují atraktivitu nových modelů pro české zákazníky i lokální prodejce. Pro zájemce o moderní e‑biky je to příležitost vybírat mezi inovativními modely, které nabízejí výkon bez kompromisů a lepší jízdní pohodlí v českém prostředí — od městských ulic po horské traily.
Zdroj: pressmob
Komentáře